Nieuwe openingsuren

Maandag van 8:30 – 12:00 en 12:30 – 16:00
Dinsdag van 8:30 – 12:00 en 12:30 – 16:00
Woensdag van 08:30 – 12:30 uur – nm gesloten
Donderdag van 8:30 – 12:00 en 12:30 – 16:00
Vrijdag van 8:30 – 12:00 en 12:30 – 16:00

Op woensdagnamiddag, zaterdag en zondag is ons bureel gesloten.

Praktische informatie

Het is verboden te roken aan boord van onze autocars !

 De rokers kunnen rustig een sigaret roken tijdens de regelmatige haltes. Wij danken u alvast voor uw medewerking!

Reisleid(st)ers

Onze reisleid(st)erszorgen steeds voor een deskundige uitleg en geven u de juiste en nuttige tips over bezienswaardigheden. Voor specifieke vragen kan u ook bij hen terecht. In de mate van het mogelijke zullen ze u daarop antwoorden. Daarnaast zijn ze ook vriendelijk en behulpzaam. Het welslagen van uw vakantie is hun grote zorg. Een priester begeleidt onze Lourdes reizen.

Doordachte uitstappen

Bij iedere bestemming zijn zeer goed uitgekiemde uitstappen geregeld en deze zijn inbegrepen in de prijs, tenzij anders vermeld in de brochure. Niemand is echter verplicht deze mee te maken. Wij respecteren uw vrijheid.

Kan een minder mobiel persoon mee met ons op reis ?

U kunt als minder mobiel persoon gerust met ons mee op reis, indien u nog zelfstandig kan op- en afstappen van onze autocar, aan de bezoeken kan deelnemen en zich kan begeven naar het hotel, restaurant, bezienswaardigheid… Een rollater of een roelstoel kan u ook mee nemen, maar dit moet zeker duidelijk verwittigd worden bij inschrijving. Indien u dat wenst, kunnen we eventueel een mindervalide kamer aanvragen in het hotel (indien beschikbaar). Niet al onze reizen zijn geschikt voor minder mobiele personen, informeer zeker bij inschrijving of de voorziene reis wel geschikt is voor u.

Hotels – Restaurant

Variëren van ** tot zeer luxueuze **** hotels. Ze worden voor u zorgvuldig uitgezocht. Een goede nachtrust en smakelijke maaltijden zijn van groot belang voor het welslagen van uw reis. Bij de keuze van onze hotels en restaurants zijn netheid, goede service en smakelijk gevarieerde maaltijden de belangrijkste elementen. Daarom gaat onze voorkeur dan ook uit naar hotels en restaurants waar de leiding in handen is van de eigenaar(s) zelf. Dit is een waarborg voor persoonlijke service die wij met onze klanten naar waarde schatten. Dit betekent concreet dat wij in hoofdzaak werken met familiale ondernemingen. Jaren ervaring heeft ons geleerd dat dit de beste partners zijn!

Wie zit waar in de autocar !!!

Een tip: BOEK SNEL!!!

Al de plaatsen in de autocar zijn comfortabel en bieden een goed panoramisch zicht. Doch om alle misverstanden te voorkomen, kiest U bij inschrijving uw zetel, uit de nog beschikbare plaatsen. Aarzel niet om zo vlug mogelijk te boeken, U kiest uw reis en plaats in de autocar naar keuze! Denk niet: ik heb nog tijd, tegen dan kan uw favoriete vakantiebestemming volgeboekt zijn. Informeer steeds op ons kantoor naar de vrije plaatsen, ook al overstijgt de vraag meermaals het aanbod (teken van kwaliteit?), laat u eventueel op een wachtlijst zetten.

Opstapplaatsen: Bespaar Tijd!

Het ligt in onze bedoeling zo snel mogelijk te vertrekken naar onze bestemming. Dus, met Violettacars is er veel tijdwinst. Wij beperken de ophaaldiensten. Aan het kantoor grenst een afgesloten parking (in openlucht) die gratis ter beschikking staat van de klanten en tevens fungeert als centrale opstapplaats. (Wij zorgen voor een veilige parking, maar kunnen niet verantwoordelijk gesteld worden voor gebeurtelijke ongevallen, diefstal of beschadiging van welke aard ook.)
Wij stellen volgende gratis opstapplaatsen voor:

Tienen station of H.Hart kerk (Hoek Aarschotsesteenweg) – Leuven voorkant station (hoek Diestsepoort met Diestsevest bushalte)) – parking Bodart. Voor groepen vanaf 20 personen kan een extra opstapplaats aangevraagd worden. Wanneer Uw opstapplaats ligt op de weg naar de bestemming is dit ook mogelijk om daar op te stappen. Dit in overleg met Violettacars. Opstapplaats = afstapplaats.

Bagagetips

Onze ruimte in de autocar is beperkt en daarom vragen wij u niet meer dan 1 koffer per persoon mee te brengen. (afmetingen : 60cm hoogte, 25cm breedte, 75 cm lengte, max. 20kg) Kleine handbagage die u denkt nodig te hebben onderweg kan u bij zich houden in de bus. Grote handtassen verminderen uw zitcomfort. Zorg er steeds voor dat uw paspoort en geld niet ver weg zijn.
Voor reizen met overtochten met een nachtboot raden wij u aan toilet- en slaapgerief in een kleine bagagekoffer te stoppen.Voorzie uw koffers en handbagage steeds van het bagagelabel van Violetta Cars. Bagage en andere eigendom, die zich gedurende de reis in de autocar bevindt, is niet verzekerd. U bent zelf verantwoordelijk voor uw eigen bagage. We raden u aan een reisverzekering af te sluiten voor eventuele schade, verlies of diefstal. 

Prijzen

Het slagen van uw vakantie hangt af van veel factoren. Eén voor één zijn ze belangrijk: de reisleider, het hotel, de chauffeur en de maaltijden. Violetta Cars streeft ernaar prijs/kwaliteit waardig te zijn.

Wat bepaalt de prijs van de reis

De inhoud van het programma, de hotels (centraal gelegen of ver buiten de stad),
inkomgelden inbegrepen al dan niet, feestmenu’s of enkel een hoofdschotel,…
Uw verlangens zijn onze zorg.

Hoe betalen ?

Wij vragen een voorschot van minimum 100,00€p.p., door betaling van uw voorschot bevestigt u de reservatie. Het voorschot wordt vermeerderd met de premie van de reisverzekering. Uiterlijk 6 weken voor uw vertrekdatum krijgt u van ons uw eindafrekening met juist afreisuur en opstapplaats. Het saldo betaald u dan per overschrijving of op ons bureel Wij vragen wel om de betaling op ons bureel uitsluitend met Bancontact te doen en dit voor uw en onze veiligheid !Bankrekening nummers Violetta Cars voor uw storting :

KBC : IBAN BE 05 4235 0208 5175 –  BIC KRED BEBB BNP PARIBAS : IBAN BE 63 2300 5592 9008 – BIC GEBA BEBB Belangrijk : gelieve bij storting te vermelden : reisdoel,reisdatum en reisnummer.

Geen geknoei met maaltijden op de autocar !

Alle maaltijden worden u immers opgediend in bekende en uitgezochte restaurants. Tevens worden de nodige stops bij heen- en terugreis gehouden om u de gelegenheid te geven om aan tafel een vrije maaltijd te gebruiken. Gezellig, rustig en smakelijk !

Diëten

Wanneer u een een dieet gebonden bent, dient u dit bij boeking aan ons door te geven. Wij zullen dit kenbaar maken aan het hotel. Het betreft hier altijd een preferentie, garanties kunnen wij niet geven. Violetta Cars kan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor de uitvoering van uw dieetwensen.

Dienstvergoeding personeel

Bent u tevreden over de inzet en de correcte vriendelijkheid van ons personeel, dan staat het U vrij dit op het einde van de reis te tonen.

Kinderkorting (2-12 jaar)

10% korting op de reissom en enkel van toepassing op de kamer van 2 volwassenen. Andere kortingen vermeld bij de reisinformatie. 

Vroeg boekingskorting

Aangezien we wegens de pandemie in 2022 geen info-reisnamiddag kunnen en mogen  laten doorgaan, hebben we besloten om een vroegboekkorting te geven van 15,00€ tot 15 maart 2022. Wie dus boekt voor deze einddatum en een voorschot betaald + de eventuele verzekering, bekomt deze korting. Pas geldig vanaf 6 daagse reizen en zijn niet geldig op onze promotie/nachtreizen (o.a. Spanje,Kroatië en Igea Marina) Deze kortingen zijn niet cumuleerbaar met andere kortingen. 

Ben ik verplicht een reisverzekering te nemen ?

Neen, wij kunnen ze u alleen aanraden. Elk jaar opnieuw moeten reizigers hun reis annuleren, onderbreken of moet er een beroep gedaan worden op professionele bijstand. In zo’n noodgeval is een betrouwbare reisverzekering de beste waarborg voor een efficiënte hulpverlening en het kan u ook veel geld besparen. Violetta Cars biedt een reisverzekering aan van Allianz-Assistance, informeer bij ons naar de mogelijkheden. Het staat u natuurlijk vrij om en andere verzekeringsmaatschappij aan te spreken maar dan dienst de procedure via hun verzekeringsagent  geregeld te worden. U kan ook, op eigen risico, vertrekken zonder verzekering. Maar dan loopt u het risico bij het annuleren van uw reis, afhankelijk van de datum van annulatie :

  • Tot 60 dagen voor vertrek : 15% van de reissom met een min. van 50,00€ p.p.
  • Van 59 dagen tot 30 dagen voor vertrek : 25% met een min. van 100,00€p.p.
  • Van 29 tot 10 dagen voor vertrek : 50% met een min. van 200,00€p.p.
  • Van 9 tot afreis of niet-aanmelding : 100% van de totale reissom 

te moeten betalen. Een annuleringsverzekering kan tot 15 dagen na reservatie en 7 dagen voor vertrek afgesloten worden. De verzekeringspremie  kan nooit terug betaald worden (Exclusive Selection kost 7,5% v d reissom – een annulatie verzekering : 6,3% v d reissom, ook mogelijk op een dagreis. Vraag verdere inlichtingen op ons bureel. Bij annulering vragen wij om zo snel mogelijk een schriftelijke verklaring met een bewijs of attest door te sturen. Dit kan per post (Leuvensesteenweg 255 – 3390 St.-Joris Winge) of per mail (info@violettacars.be). Telefonisch kan eronmogelijk geannuleerd worden. Wij zorgen dan voor de nodige documenten. Die u dan eventueel moet laten invullen door uw arts en deze ons terug bezorgen. Alle communicatie gebeurd dan rechtstreeks met ons en wij met onze verzekeringsagent. Aanvulling is de Covid update, die kan u onder volgende link raadplegen: FAQ_NL COVID19_Update_25.09.

Wat als men vakantie wegens corona geannuleerd wordt ?

Als Violetta Cars de reis moet annuleren wegens de corona maatregelen, bieden wij u een alternatieve reis aan of wanneer u dit niet wenst dan wordt de door u betaalde som terugbetald, met aftrek van uw verzekeringspremie. Deze kan nooit terugbetaald worden. Indien u als reiziger zelf annuleert, dienen wij de annulatievoorwaarden te volgen.

Ziekenfonds

Vergeet niet aan uw ziekenfonds de nodige documenten (Europese ziekteverzekeringskaart) en informatie te vragen voor u op reis vertrekt, ongeacht u een reisverzekering afsloot.

Reisformaliteiten

De reiziger dient persoonlijk bij de bevoegde instanties de nodige stappen te ondernemen tot het bekomen van de gerechtigde documenten zoals, identiteitskaart, internationale reispas, inentingsattesten en dergelijke. Kinderen moeten in het bezit zijn van alle gerechtigde documenten alsook over een gelegaliseerd attest dat hen toelating geeft tot het maken van de reis. Vergeet uw identiteitskaart zeker niet !